سخنگوی سازمان ملل: عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد در تنگه هرمز آغاز خواهد شد ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت شیخ نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از خاک لبنان ندارد دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟ ماجرای ورود بازرسان آژانس به ایران چیست؟ منبع آگاه: صرف شدن پول‌های بلوکه شده برای خرید غلات واقعیت ندارد ادعای ترامپ: ایران با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت خواهد کرد پاکستان: توافق ایران و آمریکا، به معنای پایان سیاسی نتانیاهو است

روایت ظریف از ریاکاری انگلیس درباره برنامه هسته‌ای ایران

روایت ظریف از ریاکاری انگلیس درباره برنامه هسته‌ای ایران وزیر امور خارجه ایران به ابراز نگرانی نخست وزیر انگلیس درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و گفت که این ابراز نگرانی در همان روزی صورت گرفت که لندن اعلام کرد زرادخانه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 16
کد خبر: ۸۱۰۴۶

به گزارش راهبرد معاصر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شامگاه سه‌شنبه در پیامی در توییتر به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «بوریس جانسون با دو رویی کامل "نگران ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران است. او درست در همان روز اعلام می‌کند که کشورش زرادخانه تسلیحات هسته‌ای خودش را افزایش خواهد داد.»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «بر خلاف انگلیس و متحدان، ‌ایران معتقد است که (تسلیحات) هسته‌ای و تمامی سلاح‌های کشتار جمعی وحشیانه بوده و باید نابود شوند».

وزیر امور خارجه ایران در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «بر خلاف انگلیس و متحدان، ‌ایران معتقد است که (تسلیحات) هسته‌ای و تمامی سلاح‌های کشتار جمعی وحشیانه بوده و باید نابود شوند».

دولت انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد زرادخانه اتمی خود را افزایش دهد. 

دولت انگلیس مدعی شده که بازنگری و بررسی سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی این کشور نشان می‌دهد که نمی‌توانیم به تعهدات خود مبنی بر کاهش زرادخانه اتمی پایبند باشیم. 

در حال حاضر انگلیس حدود 195 کلاهک اتمی در اختیار دارد. لندن در حالی قصد دارد زرادخانه اتمی خود را گسترش دهد که  این کشور در بررسی دفاعی استراتژیک سال ۲۰۱۵ خود به کاهش مجموع ذخایر تسلیحات هسته‌ای خود تا حدود ۱۸۰ کلاهک متعهد شده بود.

روزنامه تلگراف گزارش داد، در صورت عملی شدن افزایش تعداد کلاهکهای اتمی بریتانیا، برای نخستین بار از پایان جنگ سرد به این سو خواهد بود که شمار کلاهک‌های اتمی این کشور افزایش پیدا می‌کند.

 

فارس

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار